tirsdag den 4. marts 2014

Kan man stole på folk?

Venner eller?!

Kender i det hvor man spørger en veninde om f.eks. hvad synes du om min kjole, og hun så siger at den er pæn, på en ret uinteresseret måde, og så står man sådan lidt.. Okay hvis du synes den er grim så sig det dog.. 
Sådan har jeg det engang i mellem. Men det kan jo være, den person du spurgte havde noget andet i tankerne, som f.eks. noget der er sket derhjemme eller et skænderi med sin kæreste. Det kunne være en million ting, så læg ikke for meget i det! Alle kan have en dårlig dag, husk det. 

Der er selvfølgelig også den traditionelle..
I starten når man får en ny ven. En man måske har gået i skole med, i mange år, men aldrig har snakket med, og han/hun siger: "Du kan altid komme til mig" eller "Du er altid velkommen hos mig" og man bliver sådan helt glad i det øjeblik. Så kommer man hjem, og at gå derhen har man faktisk ikke lyst til og man føler ikke at man altid er velkommen.. Hvorfor gør man det? Kan man ændre det? Burde man tage chancen? 
Jeg tror det er fordi man bliver sådan helt, hvorfor vil hun/han ligepludselig gerne være sammen med mig? Hvorfor er jeg god nok nu? Er han/hun blevet så upopulær, at jeg er den eneste mulighed? Man ser ned på sig selv
Det kan godt være personen altid har været interesseret i dig som ven, men måske selv har været usikker på om du ville være venner med ham/hende. Muligvis har personen brug for at opleve noget nyt, og tænkte at du ser sød ud. 
I forhold til billedet over teksten her: Tillid er som et hviskeledder, for hver fejltagelse bliver det mindre og mindre. Men når man har brugt hele sit hviskeledder køber man jo et nyt. Så jeg tror også tillid er sådan. Med en masse hårde kampe, er jeg sikker på man sagtens kan skabe tillid til en person igen. Det kommer til at tage tid og udholdenhed!  
Jeg synes helt klart man skal tage chancen, også selvom det måske er en der ikke har været sød overfor dig i fortiden. Måske er personen blevet klogere, og fortryder det han/hun har sagt eller gjort. Man skal selvfølgelig ikke bare fortælle personen hele din livshistorie første gang i snakker sammen. Et af de råd jeg ALTID giver når mine veninder kommer med noget, hvor de ikke ved om de har taget det rigtige valg er GIV DET TID! Se hvordan det går. Ingen grund til panik hvis det ikke går!  

Har I nogle gode/dårlige erfaringer med at få nye venner?

BTW. Jeg ejer ikke rettighederne til nogen af disse billeder og bruger dem ikke kommercielt.

1 kommentar:

  1. Youre welcome :D
    and thanks for following me back :)
    Whats your insta name? i'll check it out :D

    SvarSlet